Analýza uživatelského rozhraní prediktivního adaptivního tempomatu
Design of the User Interface of the Predictive Adaptive Cruise Control
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matěj Harant
Supervisor
Bouchner Petr
Opponent
Hluska Pavel
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Adaptivní tempomat (ACC) je pokročilou verzí konvenčního tempomatu (CC), který reguluje nastavenou rychlost vozidla tak, aby byl dodržen zvolený rozestup od vozidla před ním. Prediktivní ACC (pACC) reguluje rychlost i na základě dopravního značení a polohy určené pomocí GPS souřadnic. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou uživatelského rozhraní pACC, jeho funkcemi a ovládáním. V rámci analýzy byly zvoleny 2 přístupy – rešerše uživatelských rozhraní komerčně dostupných ACC systémů a dotazníková studie, která se zabývá zkušenostmi a očekáváním řidičů od systému ACC a CC. Rozdíly mezi trendem v řešení uživatelského rozhraní a preferencemi uživatelů byly využity při vytvoření vlastního konceptuálního uživatelského rozhraní. Adaptive Cruise Control (ACC) is an advanced version of conventional cruise control (CC) that regulates the vehicle's set speed to maintain the selected distance from the car in front. Predictive ACC (pACC) enhances speed control based on traffic signs and a position determined by GPS coordinates. This bachelor thesis analyzes the pACC user interfaces, their functions, and control. Two approaches were chosen for the evaluation – research of commercially available ACC system user interfaces and a questionnaire study that investigates drivers' experiences and expectations of ACC and CC. Differences between trends in user interface design and user preferences were used to develop the author's conceptual user interface.