Analýza uživatelského rozhraní prediktivního adaptivního tempomatu
Design of the User Interface of the Predictive Adaptive Cruise Control
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matěj Harant
Vedoucí práce
Bouchner Petr
Oponent práce
Hluska Pavel
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Adaptivní tempomat (ACC) je pokročilou verzí konvenčního tempomatu (CC), který reguluje nastavenou rychlost vozidla tak, aby byl dodržen zvolený rozestup od vozidla před ním. Prediktivní ACC (pACC) reguluje rychlost i na základě dopravního značení a polohy určené pomocí GPS souřadnic. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou uživatelského rozhraní pACC, jeho funkcemi a ovládáním. V rámci analýzy byly zvoleny 2 přístupy – rešerše uživatelských rozhraní komerčně dostupných ACC systémů a dotazníková studie, která se zabývá zkušenostmi a očekáváním řidičů od systému ACC a CC. Rozdíly mezi trendem v řešení uživatelského rozhraní a preferencemi uživatelů byly využity při vytvoření vlastního konceptuálního uživatelského rozhraní. Adaptive Cruise Control (ACC) is an advanced version of conventional cruise control (CC) that regulates the vehicle's set speed to maintain the selected distance from the car in front. Predictive ACC (pACC) enhances speed control based on traffic signs and a position determined by GPS coordinates. This bachelor thesis analyzes the pACC user interfaces, their functions, and control. Two approaches were chosen for the evaluation – research of commercially available ACC system user interfaces and a questionnaire study that investigates drivers' experiences and expectations of ACC and CC. Differences between trends in user interface design and user preferences were used to develop the author's conceptual user interface.