Zobrazit minimální záznam

Multi-layer Coated Cladding Behaviour during Loss of Coolant Accident



dc.contributor.advisorKrejčí Jakub
dc.contributor.authorMichaela Svatošová
dc.date.accessioned2023-09-04T17:51:24Z
dc.date.available2023-09-04T17:51:24Z
dc.date.issued2023-08-31
dc.identifierKOS-1193906549705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111578
dc.description.abstractPři havárii LOCA je palivové pokrytí vystavené vysokým teplotám a vnitřnímu přetlaku, což může vést k nafukování proutku a jeho následnému přetržení nebo blokování průtoku chladiva z havarijních systémů. Obzvláště havárie v jaderné elektrárně Fukušima ukázala, že existuje důvod se zabývat pokročilými odolnými palivy včetně palivových pokrytí, které by měly v extrémních podmínkách lépe a po delší dobu plnit svoji funkci jako bariéra mezi radionuklidy a životním prostředím. Tato práce se zabývá chováním vzorků palivového pokrytí s ochrannými vrstvami z Cr, substechiometrického CrN a multivrstvou CrN+Cr. Bylo zjištěno, že ochranné vrstvy mají pozitivní vliv na creepové chování paliva během testů při konstantní teplotě, ale při ramp testech nebylo pozorováno skoro žádné zlepšení, navíc čas do selhání byl kratší u vzorků s coatingem než u referenčních vzorků bez coatingu.cze
dc.description.abstractDuring loss of coolant accident the fuel cladding is exposed to high temperature and inner pressure, which may lead to fuel rod ballooning followed by its rupture and/or blockage of the emergency core cooling system coolant. The accident in Fukushima nuclear power plant in particular showed that its worth investigating accident tolerant fuels including fuel cladding, which should fulfill its role as a barrier between radionuclides and the environment better and for a longer period of time in extreme conditions. This thesis focuses on the behavior of fuel cladding samples with Cr and substoichiometric CrN coating and CrN+Cr multi-layer coating. It has been found that protective coatings have a positive impact on the creep behavior during isothermal tests, but during thermal ramp tests very little improvement was observed and the time to burst was shorter for coated samples than for reference uncoated samples.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpalivové pokrytícze
dc.subjectLOCAcze
dc.subjectATFcze
dc.subjectochranná multivrstvacze
dc.subjectfuel claddingeng
dc.subjectLOCAeng
dc.subjectATFeng
dc.subjectprotective multi-layereng
dc.titleChování palivového pokrytí s ochrannou kombinovanou vrstvou v podmínkách havárie se ztrátou chladivacze
dc.titleMulti-layer Coated Cladding Behaviour during Loss of Coolant Accidenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeValach Mojmír
theses.degree.disciplineJaderné inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra jaderných reaktorůcze
theses.degree.programmeAplikace přírodních vědcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam