Zobrazit minimální záznam

Mental Hygiene and Stress in the School Environment



dc.contributor.advisorVobořilová Jarmila
dc.contributor.authorLuděk Rýdlo
dc.date.accessioned2023-09-02T22:52:07Z
dc.date.available2023-09-02T22:52:07Z
dc.date.issued2023-09-02
dc.identifierKOS-960525285905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111456
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o duševní hygieně a stresu ve školním prostředí. Cílem bakalářské práce je na základě teoretických a praktických poznatků vysvětlit základní pojmy a specifika, která souvisejí s duševním zdravím a stresem v náročné profesi učitele. Zhodnotit stresující faktory a aktuální stav psychohygieny pedagogů středních škol a pomocí zvolených řešení odpovědět na otázky, vztahující se ke zdravému životnímu stylu, stresu a duševní hygieně. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část je realizována pomocí rešerše a ověřování odborné literatury, článků a dalších odborných pramenů, o které se opírá a které tvoří základ práce. Empirická část je realizována dotazníkovým šetřením, kdy výzkumným souborem jsou učitelé, kteří vykonávají svou pedagogickou činnost na středních školách.cze
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis examines mental hygiene and stress in the school environment. The aim of the work is to explain basic concepts and specifics relating to mental health and stress in the demanding profession of teaching, based on theoretical and practical knowledge; to evaluate stress factors and the current state of teachers’ psychohygiene, and to use selected solutions to answer questions related to a healthy lifestyle, stress and mental hygiene. The thesis is divided into a theoretical and empirical part. The theoretical part consists of a literature review of professional publications, articles and other sources, on which this work is based. These resources are used to determine the current state of knowledge of the issue, followed by the formulation of a research problem. The empirical part of the thesis deals with research in the form of a questionnaire survey. The target group of the study was secondary school teachers.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDuševní hygienacze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectstrescze
dc.subjectškolacze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectzdravý životní stylcze
dc.subjectMental hygieneeng
dc.subjectburnouteng
dc.subjectstresseng
dc.subjectschooleng
dc.subjectteachereng
dc.subjecthealthy lifestyleeng
dc.titleDuševní hygiena a stres ve školním prostředícze
dc.titleMental Hygiene and Stress in the School Environmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeDobrovská Dana
theses.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze
theses.degree.grantorinstitut pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam