Analýza profilu oběžné plochy železničního kola
Analysis of railway wheel profile
dc.contributor.advisor | Kalivoda Jan | |
dc.contributor.author | Michal Kužela | |
dc.date.accessioned | 2023-08-25T22:51:34Z | |
dc.date.available | 2023-08-25T22:51:34Z | |
dc.date.issued | 2023-08-25 | |
dc.identifier | KOS-1193269269905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/111160 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu oběžné plochy železničního kola. Vyhodnocením analýzy byla získána ekvivalentní kuželovitost, což je důležitý parametr pro bezpečnou a efektivní jízdu kolejových vozidel. Cílem této práce je porozumět geometrii a vlastnostem oběžné plochy kola. V teoretické části se věnuje metodám výpočtu ekvivalentní kuželovitosti dle normy ČSN EN 15302. Praktická část je věnována sestavenému softwarovému nástroji a porovnání jeho výsledných výstupů s komerčně dostupnými softwarovými produkty. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the analysis of the profile of the rolling surface of a railway wheel. By evaluating the analysis, the equivalent conicity, which is a important element for the safe and efficient operation of rail vehicles, was obtained. The aim of this thesis is to understand the geometry and properties of the wheel's rolling surface. The theoretical part deals with methods for calculating the equivalent conicity according to the ČSN EN 15302 standard. The practical part is devoted to a developed software tool and the comparison of its output results with commercially available software products. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | dvojkolí | cze |
dc.subject | jízdní obrys | cze |
dc.subject | ekvivaletní konicita | cze |
dc.subject | wheelset | eng |
dc.subject | wheel profile | eng |
dc.subject | equivalent conicity | eng |
dc.title | Analýza profilu oběžné plochy železničního kola | cze |
dc.title | Analysis of railway wheel profile | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Dybala Vojtěch | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [293]