Větrání škol
School Ventilation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Barbora Příhodová
Vedoucí práce
Kabele Karel
Oponent práce
Veverková Zuzana
Studijní obor
Konstrukce pozemních stavebStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra technických zařízení budovObhájeno
2023-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá větráním škol. V první části je popsána problematika vnitřního prostředí, důraz je kladen zejména na kvalitu ovzduší. Poté je popsán průběh a výsledky měření koncentrace CO2. Měření bylo po dobu tří měsíců prováděno na střední škole, kde byla za účelem úspory energie použita plastová okna, a ukázalo se, že současný režim větrání je nedostatečný. Nejvyšší dosažené koncentrace CO2, které z důvodu omezeného rozsahu měřícího zařízení nebylo možné změřit, byly dopočítány. Dále je stručně shrnuta historie větrání škol a jsou popsány moderní způsoby řešení. Nakonec je navržen koncept větrání v analyzované škole. This bachelor’s thesis deals with the ventilation of schools. In the first part, the issue of the indoor microclimate is described, the emphasis is mainly on air quality. Then there is a description of the course and results of CO2 concentration measurement. The measurement was carried out for three months in a secondary school where plastic windows were used to save energy, and showed that the current ventilation regime was insufficient. The highest CO2 concentrations achieved which could not be measured due to the limited range of the measuring device, were calculated. Then the history of school ventilation is briefly summarized and modern solutions are described. Finally, a ventilation concept in the analyzed school is designed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11125 [369]