Vývoj elektrické trakční části hybridní studentské formule
Implementation of electric powertrain into a hybrid formula student car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Hazdra
Vedoucí práce
Novák Zdeněk
Oponent práce
Bušek Jaroslav
Studijní obor
Přístrojová technikaStudijní program
Automatizační a přístrojová technikaInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá implementací elektrické trakce do původně čistě spalovacího vozu v soutěži formula student. Jsou popsány elektrické pohony, jejich konstrukční prvky a parametry. Jsou rozebrány způsoby skladování elektrické energie, jejich vlastnosti a aplikovatelnost. Dále je popsán vliv hybridního pohonu na závodní vůz. V praktické části je popsán proces výběru článků, vliv různých parametrů je přepočítán s pomocí jízdních dat na změnu času průjezdu tratí. Je popsán výběr motoru, sestavení matematického modelu pohonu, integrace systému do vozu, jeho řízení a chlazení. Součástí práce je i vývoj dílčích řídících PCB. Matematické modely a vlastnosti pohonů jsou ověřeny. Nakonec je zhodnocen přínos systému jako celku. This thesis is concerned with the implementation of an electric traction into the originally purely combustion vehicle in the formula student competition. Electric drives, their design elements and parameters are described. Electrical energy storage, it's properties and applicability are discussed. Furthermore, the effect of the hybrid drive on the racing car is described. In the practical part, the process of selecting cells is described, the effect of different parameters is calculated by fitting a longitudinal acceleration model to the driving data to establish time difference. The selection of the motor, creation of a mathematical model of the drive, the integration of the system into the vehicle, its control and cooling are described. Part of the work is also the development of control PCBs and validation of models. Finally, the contribution of the real system is evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12110 [154]