Zobrazit minimální záznam

Analysis of wheelset axle load in freight bogies Y25 type



dc.contributor.advisorHeptner Tomáš
dc.contributor.authorMartin Smolej
dc.date.accessioned2023-06-21T22:52:03Z
dc.date.available2023-06-21T22:52:03Z
dc.date.issued2023-06-21
dc.identifierKOS-1083894103505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109813
dc.description.abstractPředmětem této bakalářské práce je náprava dvojkolí železničního nákladního vozu. Rešeršní část obsahuje popis klasické konstrukce podvozků Y25, včetně brzdového systému, a přehled podvozků typu Y25 produkovaných v současnosti. V práci byly analyzovány změny namáhání nápravy dvojkolí v podvozku typu Y25 v závislosti na konfiguracích špalíkové brzdy. Dále byly vypočítány teoretické maximální přítlaky brzdových zdrží a byl proveden výpočet namáhání nápravy dle normy ČSN EN 13103-1:2019 a dle provedeného silového rozboru. Na základě výsledků výpočtů byla navržena náprava dvojkolí pro rozchod 1 435 mm, která je určena pro podvozek umožňující změnu rozchodu 1 435/1 668 mm metodou výměny dvojkolí. Pro tuto nápravu byl zpracován výrobní výkres a navržen rámcový výrobní postup.cze
dc.description.abstractThis bachelor´s thesis is focused on railway wheelset axle for freight cars. The theoretical part consists of description of classical bogie Y25 design, including braking system, and overview of bogies Y25 type produced at present. An analysis of differences in load of the axle depending on the configuration of the tread brake was carried out, and force input of the brake shoes of the same shoe holder was calculated. Stresses in particular sections of the axle were calculated subsequently according to ČSN EN 13103 1:2019 standard and according to load analysis. The wheelset axle for 1 435 mm track gauge intended for service in a bogie that can be converted from 1 435 mm to 1 668 mm track gauge via wheelset changeover was designed based on results of calculations, and general production process was proposed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŽelezniční nápravacze
dc.subjectdvojkolícze
dc.subjectšpalíková brzdacze
dc.subjectpodvozek Y25cze
dc.subjectpevnostní výpočetcze
dc.subjectvýroba nápravycze
dc.subjectRailway axleeng
dc.subjectwheelseteng
dc.subjecttread brakeeng
dc.subjectbogie Y25eng
dc.subjectstrength calculationeng
dc.subjectaxle productioneng
dc.titleAnalýza zatížení nápravy dvojkolí v podvozcích typu Y25 pro nákladní vozycze
dc.titleAnalysis of wheelset axle load in freight bogies Y25 typeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeČešpíro Zdeněk
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam