Analýza zatížení nápravy dvojkolí v podvozcích typu Y25 pro nákladní vozy
Analysis of wheelset axle load in freight bogies Y25 type
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Smolej
Vedoucí práce
Heptner Tomáš
Oponent práce
Češpíro Zdeněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této bakalářské práce je náprava dvojkolí železničního nákladního vozu. Rešeršní část obsahuje popis klasické konstrukce podvozků Y25, včetně brzdového systému, a přehled podvozků typu Y25 produkovaných v současnosti. V práci byly analyzovány změny namáhání nápravy dvojkolí v podvozku typu Y25 v závislosti na konfiguracích špalíkové brzdy. Dále byly vypočítány teoretické maximální přítlaky brzdových zdrží a byl proveden výpočet namáhání nápravy dle normy ČSN EN 13103-1:2019 a dle provedeného silového rozboru. Na základě výsledků výpočtů byla navržena náprava dvojkolí pro rozchod 1 435 mm, která je určena pro podvozek umožňující změnu rozchodu 1 435/1 668 mm metodou výměny dvojkolí. Pro tuto nápravu byl zpracován výrobní výkres a navržen rámcový výrobní postup. This bachelor´s thesis is focused on railway wheelset axle for freight cars. The theoretical part consists of description of classical bogie Y25 design, including braking system, and overview of bogies Y25 type produced at present. An analysis of differences in load of the axle depending on the configuration of the tread brake was carried out, and force input of the brake shoes of the same shoe holder was calculated. Stresses in particular sections of the axle were calculated subsequently according to ČSN EN 13103 1:2019 standard and according to load analysis. The wheelset axle for 1 435 mm track gauge intended for service in a bogie that can be converted from 1 435 mm to 1 668 mm track gauge via wheelset changeover was designed based on results of calculations, and general production process was proposed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]