SPŠSE Liberec jako vzorová inteligentní budova a předmět výuky
SPŠSE Liberec as a model smart building and subject of education
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Filip Kotas
Vedoucí práce
Šmejkal Ladislav
Oponent práce
Semerád Jaroslav
Studijní program
Inteligentní dopravní systémyInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce má za cíl vytvořit studii dlouhodobé koncepce chytrého řízení budovy SPŠSE v Liberci, navrhnout detailní řešení chytré elektroinstalace a potřebné instrumentace, jako podklad pro zadání následných projektů. Studie zahrnuje i navržení chytrého řízení v laboratořích školy za účelem praktické výuky studentů. Práce dále nastiňuje možné použití alternativních zdrojů jako je solární systém či tepelné čerpadlo. V závěru se práce okrajově zabývá integrovanou energetikou a energetickou gramotností. The aim of this thesis is to create a study of the long-term concept of smart control of the SPŠSE building in Liberec, to propose a detailed solution for smart electrical installation and the necessary instrumentation, as a basis for the assignment of subsequent projects. The study also includes the design of smart control in the school's laboratories for the purpose of practical teaching of students. The work also outlines the possible use of alternative sources such as a solar system or a heat pump. In the end, the work marginally deals with integrated energy and energy literacy.