SPŠSE Liberec jako vzorová inteligentní budova a předmět výuky
SPŠSE Liberec as a model smart building and subject of education
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Filip Kotas
Supervisor
Šmejkal Ladislav
Opponent
Semerád Jaroslav
Study program
Inteligentní dopravní systémyInstitutions assigning rank
ústav dopravní telematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce má za cíl vytvořit studii dlouhodobé koncepce chytrého řízení budovy SPŠSE v Liberci, navrhnout detailní řešení chytré elektroinstalace a potřebné instrumentace, jako podklad pro zadání následných projektů. Studie zahrnuje i navržení chytrého řízení v laboratořích školy za účelem praktické výuky studentů. Práce dále nastiňuje možné použití alternativních zdrojů jako je solární systém či tepelné čerpadlo. V závěru se práce okrajově zabývá integrovanou energetikou a energetickou gramotností. The aim of this thesis is to create a study of the long-term concept of smart control of the SPŠSE building in Liberec, to propose a detailed solution for smart electrical installation and the necessary instrumentation, as a basis for the assignment of subsequent projects. The study also includes the design of smart control in the school's laboratories for the purpose of practical teaching of students. The work also outlines the possible use of alternative sources such as a solar system or a heat pump. In the end, the work marginally deals with integrated energy and energy literacy.