ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza cen letenek na dlouhých tratích

Long Haul Ticket Price Analysis

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Tuan Anh Nguyen
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Procházka Petr
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Předmětem diplomové práce "Analýza cen dálkových tratích" je analýza cen letenek a vytvoření vhodného modelu popisující tento děj. Pro zákazníky je velmi těžké koupit letenku na dálkové lety, která by odrážela všechny jejich potřeby za rozumnou cenu, protože letecké společnosti podle statistik vědí, co většina cestujících potřebuje. Je známo, že ceny letenek závisí na mnoha faktorech a každá letecká společnost má svou vlastní cenovou strategii. Za tímto účelem byl vybrán soubor vlastností charakterizujících typický let s předpokladem, že tyto vlastnosti ovlivňují cenu letenky. Práce se zaměřuje především na tři páry dálkových letů mezi Evropou a Jihovýchodní Asií. Potřebná data byla vytěžena z cestovatelského webu Pelikan.cz pomocí počítačového programu Web Scraper. Na základě analýzy byla použita metodika pro vytvoření vhodného modelu, který bude popisovat vývoj cen letenek pro obchodní i rekreační cestující. Vytvořený pokročilý Bayesovský model byl statisticky ověřen porovnáním s metodou nejmenších čtverců pomocí statistických funkcí (RMSE a R2). Výsledky této studie ukazují, že náš model je vhodný pro modelování predikce cen letenek s hodnotou R2 dosahující hodnot 0,73-0,90. Je také zřejmé, že ceny letenek závisí nejen na době nákupu, ale také na výběru letecké společnosti, třídách letenek nebo sezónnosti. Tato práce slouží jako příručka pro lepší pochopení cenových strategií používaných leteckými společnostmi pro dálkové lety.
 
The subject of the thesis "Long haul ticket price analysis" is to analyze flight ticket prices on long-haul flights and create a suitable model. It is very hard for customers to a buy long-haul flight ticket which reflects all their needs for a reasonable price because airlines know by statistics what most passengers need. It is well-known that flight ticket prices are dependent on numerous factors, and every airline has its own pricing strategy. For this purpose, a set of features characterizing a typical flight was decided upon, supposing that these features affect the price of the air ticket. The thesis focuses mainly on three long-haul city pairs between Europe and Southeast Asia. The required data was mined from travel site Pelikan.cz by computer program Web Scraper. The methodology was applied to create a suitable model based on the analysis, which will describe the development of flight ticket prices for both business and leisure travellers. The created advanced Bayesian model was statistically validated by comparison with Least Square Method using statistical functions (RMSE and R2). The results of this study show that our model is suitable for modelling airfare prediction with a R2 value reaching value between 0,73-0,90. It is also apparent that ticket prices depend not only on the purchasing time but also on airline selection, airline classes or seasonality. This thesis serves as a manual for a better understanding of the pricing strategies employed by airlines for long-haul flights.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109490
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.748Mb)
POSUDEK (2.745Mb)
POSUDEK (2.218Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [562]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV