Měření výkonnosti v bezpečnosti provozovatelů "Business Aviation"
Safety Performance Measurement of Business Aviation Operators
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Jiřička
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Orlita Martin
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá návrhem systému měření výkonnosti v bezpečnosti pro business aviation společnost s využitím systémových metod. V práci jsou představena specifika business aviation provozu. Tento popis se zaměřuje na výskyt nepravidelností, letadla používána v tomto typu provozu a další specifika. Indikátory bezpečnosti, které se k měření výkonnosti v bezpečnosti používají v současné době tato specifika nezohledňují, zaměřují se na koncové události, které často ve vyhodnocovaném období nic nezaznamenají. Navržené řešení vychází z metody funkční rezonanční analýzy (FRAM). Metoda byla aplikovaná na provoz business aviation. Na základě výsledků z této metody jsou vytvořeny indikátory bezpečnost sloužící k jejímu měření. Řešení obsahuje dvě sady indikátorů, kvantitativní a kvalitativní. Validace výsledků práce proběhla měřením v praktickém provozu. The thesis deals with the design of a safety performance measurement system for a business aviation company using total system approach The specifics of business aviation operation are defined. This description includes occurrence of irregularities, aircraft used in this type of operation and other specifics. The safety performance indicators currently used to measure safety perforamnce do not take these specifics into account, they focus on end events that often do not record anything in the period under evaluation. The proposed solution is based on the Functional Resonance Analysis Method (FRAM). The method was applied to business aviation operations. Based on the results from this method, safety indicators are defined to measure safety. The solution contains two sets of indicators, quantitative and qualitative. Validation of the results of the work was done by measuring in practical operation.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]