Efektivní vzorkování pro výpočet komplexního osvětlení v reálném čase
Efficient sampling for computing complex illumination in real-time
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Karel Tomanec
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Káčerik Martin
Field of study
Počítačová grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá pokročilými technikami pro výpočet komplexního přímého a nepřímého osvětlení v reálném čase se zaměřením na metodu ReSTIR (Reservoir-based SpatioTemporal Importance Resampling). Součástí práce je praktická implementace algoritmu ReSTIR pro přímé osvětlení, která demonstruje robustní přístup pro vychýlené i nestranné vzorkování mnoha světel využívající hardwarově akcelerovaný ray tracing. Práce zahrnuje kvalitativní a výkonnostní testy, které ověřují účinnost algoritmu v různých nastaveních. Dále navrhujeme několik optimalizací pro zvýšení rychlosti výpočtu a kvality vykreslování. Práci uzavírá diskuze, která nastiňuje slibné směry pro další vylepšení a rozšíření metodiky ReSTIR. This thesis delves into advanced techniques for real-time computation of complex direct and indirect illumination, focusing on Reservoir-based SpatioTemporal Importance Resampling (ReSTIR). It offers a practical implementation of the ReSTIR algorithm for direct illumination, demonstrating a robust approach for biased and unbiased many-light sampling that leverages hardware-accelerated ray tracing. The study includes qualitative and performance tests validating the algorithm's effectiveness in various settings. Furthermore, we propose several optimizations to enhance computational efficiency and rendering quality. The thesis concludes with a discussion of potential future work, outlining promising directions for further improvements and expansions of the ReSTIR methodology.
View/ Open
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]