Zobrazit minimální záznam

Efficient sampling for computing complex illumination in real-time



dc.contributor.advisorBittner Jiří
dc.contributor.authorKarel Tomanec
dc.date.accessioned2023-06-15T22:52:29Z
dc.date.available2023-06-15T22:52:29Z
dc.date.issued2023-06-15
dc.identifierKOS-1174747701405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109399
dc.description.abstractTato práce se zabývá pokročilými technikami pro výpočet komplexního přímého a nepřímého osvětlení v reálném čase se zaměřením na metodu ReSTIR (Reservoir-based SpatioTemporal Importance Resampling). Součástí práce je praktická implementace algoritmu ReSTIR pro přímé osvětlení, která demonstruje robustní přístup pro vychýlené i nestranné vzorkování mnoha světel využívající hardwarově akcelerovaný ray tracing. Práce zahrnuje kvalitativní a výkonnostní testy, které ověřují účinnost algoritmu v různých nastaveních. Dále navrhujeme několik optimalizací pro zvýšení rychlosti výpočtu a kvality vykreslování. Práci uzavírá diskuze, která nastiňuje slibné směry pro další vylepšení a rozšíření metodiky ReSTIR.cze
dc.description.abstractThis thesis delves into advanced techniques for real-time computation of complex direct and indirect illumination, focusing on Reservoir-based SpatioTemporal Importance Resampling (ReSTIR). It offers a practical implementation of the ReSTIR algorithm for direct illumination, demonstrating a robust approach for biased and unbiased many-light sampling that leverages hardware-accelerated ray tracing. The study includes qualitative and performance tests validating the algorithm's effectiveness in various settings. Furthermore, we propose several optimizations to enhance computational efficiency and rendering quality. The thesis concludes with a discussion of potential future work, outlining promising directions for further improvements and expansions of the ReSTIR methodology.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectReSTIRcze
dc.subjectreal-time renderingcze
dc.subjectray tracingcze
dc.subjectvzorkování rezervoárucze
dc.subjectfotorealistický renderingcze
dc.subjectReSTIReng
dc.subjectreal-time renderingeng
dc.subjectray tracingeng
dc.subjectreservoir samplingeng
dc.subjectphotorealistic renderingeng
dc.titleEfektivní vzorkování pro výpočet komplexního osvětlení v reálném časecze
dc.titleEfficient sampling for computing complex illumination in real-timeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKáčerik Martin
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu
































Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam