ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Úprava areálu Jih na letišti Praha/Ruzyně po výstavbě RWY 06R/24L

Layout of the South Area at Prague/Ruzyně Airport after RWY 06R/24L Construction

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Vít Kadlček
Vedoucí práce
Stojić Slobodan
Oponent práce
Masljaník Tomáš
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Výstavba paralelní dráhy 06R/24L na letišti Praha-Ruzyně změní podobu letiště jako celku. V jeho jižní části, označované jako areál Jih, dojde ke zrušení několika vzdálených odbavovacích a odstavných stání letadel a k rozšíření odbavovací plochy. Tato práce navrhuje úpravu areálu Jih v podobě rekonfigurace rozšířené odbavovací plochy a nahrazení zrušených odstavných stání. Parametry navrhovaných úprav jsou stanoveny na základě analýzy provozních dat a odborné diskuse. Díky spolupráci s letištěm jsou využita skutečná data o obsazenosti stání letadel a postup práce byl konzultován s letištními inženýry. Analýza se zaměřuje na využití stání letadel, provozní specifika a vyhodnocení dopadu snížení kapacity odbavovacích stání. Výsledný návrh je vytvořen v souladu s předpisovými požadavky a standardy letiště a jeho provozuschopnost je ověřena pomocí simulace pohybu letadel a pozemního vybavení. Analýza ukazuje, že kapacita odbavovací plochy je dostatečná, a to i v případě zrušení několika odbavovacích stání. Provozní charakteristiky odpovídají současné konfiguraci odbavovací plochy. Počet odstavných stání je podle analýzy možné dokonce snížit. Rekonfigurace se proto zaměřuje na plné využití dostupného prostoru odbavovací plochy a odstranění provozních omezení. Nová stání letadel jsou navržena ve standardu odbavovacích stání a práce nabízí dvě možnosti jejich umístění. Analýza a vytvořené návrhy mohou být letištěm použity při řešení tohoto problému ve skutečném prostředí.
 
The construction of parallel runway 06R/24L at the Prague-Ruzyně airport will affect the entire airport. At the airport’s southern part called Area South, several remote aircraft stands and parking stands will be cancelled and the apron will be enlarged. This work proposes modifications to the Area South in the form of reconfiguration of the apron and replacement of cancelled parking stands. The characteristics of these changes are based on operational data analysis and expert discussions. Thanks to a collaboration with the airport, real data are used and progress is consulted with airport engineers. The analysis aims at aircraft stand utilization, operational specifics, and evaluation of lowered capacity of aircraft stands. The final proposal considers regulatory needs and airport’s standards, and its serviceability is proven by aircraft and ground equipment movement simulations. The analysis proves the capacity of the apron is sufficient even if several aircraft stands are demolished. Operational characteristics match the current configuration of the apron. Therefore, the reconfiguration focuses on full utilisation of the space available and removal of operational limitations. The new parking stands are designed as standard aircrafts stands and the work suggests two alternative locations for them. The analysis and layout proposals created can be used by the airport when this issue is sorted out in the real-world scenario.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/109365
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (5.958Mb)
PRILOHA (668.7Kb)
PRILOHA (666.0Kb)
PRILOHA (641.3Kb)
POSUDEK (3.053Mb)
POSUDEK (2.519Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV