Sledování více uživatelů VR světa ve sdíleném fyzickém prostoru
Tracking multiple VR users in a shared physical space
dc.contributor.advisor | Sedláček David | |
dc.contributor.author | Isabella Skořepová | |
dc.date.accessioned | 2023-06-14T22:52:03Z | |
dc.date.available | 2023-06-14T22:52:03Z | |
dc.date.issued | 2023-06-14 | |
dc.identifier | KOS-1174747688505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/109290 | |
dc.description.abstract | Tato práce představuje návrh a implementaci komplexního systému pro vytváření víceuživatelských zážitků ve virtuální realitě (VR). Práce se primárně zaměřila na vývoj pluginu založeného na enginu OpenXR se zvláštním důrazem na jeho integraci se systémem Unity. Efektivita systému byla vyhodnocena prostřednictvím kvalitativního testování uživateli a kvantitativního testování bez uživatelů. Jádro práce se zaměřuje na různé úvahy a rozhodnutí vykonaná při vývoji a na popis různých systémů, které spolu vzájemně interagují. Nejzajímavější částí systému je kalibrační algoritmus, ale mimo něj bylo třeba vyvinout a otestovat i řadu dalších podpůrných systémů. Implementace byla provedena pro engine Unity pomocí zásuvného modulu OpenXR v programovacím jazyku Rust. Výsledná aplikace podporuje samostatné VR headsety i Virtuální realitu pro PC. | cze |
dc.description.abstract | This thesis presents the design and implementation of a comprehensive system to create multi-user virtual reality (VR) experiences. The primary focus of this work was developing an engine-agnostic OpenXR-based plugin, with a specific emphasis on integrating it with Unity. The effectiveness of the system was evaluated through qualitative user testing and quantitative testing without users. The core of the thesis focuses on various considerations and choices taken while developing the thesis and on the description of various systems that interact with each other. The most interesting part of the system is the calibration algorithm, but a lot of other supporting systems were also developed and tested. Implementation is done for the Unity engine using the OpenXR plugin in the Rust programming language. The resulting application works across both standalone and PC-based headsets. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | OpenXR | cze |
dc.subject | VR | cze |
dc.subject | sítě | cze |
dc.subject | rust | cze |
dc.subject | unity | cze |
dc.subject | location-based VR | cze |
dc.subject | OpenXR | eng |
dc.subject | VR | eng |
dc.subject | network | eng |
dc.subject | rust | eng |
dc.subject | unity | eng |
dc.subject | location-based VR | eng |
dc.title | Sledování více uživatelů VR světa ve sdíleném fyzickém prostoru | cze |
dc.title | Tracking multiple VR users in a shared physical space | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Žákovská Uršula | |
theses.degree.discipline | Počítačová grafika | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačové grafiky a interakce | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13139 [413]