Automatická tvorba vědeckých a inženýrských konferencí ve virtuální realitě
Automatic Creation of Science and Engineering Fairs in Virtual Reality
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Bašta
Vedoucí práce
Klán Petr
Oponent práce
Friebel Ludvík
Studijní obor
Softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce popisuje proces vývoje systému pro automatickou tvorbu vědeckých a inženýrských konferencí ve virtuální realitě. Práce začíná vysvětlením toho co to vědecké a inženýrské konference jsou a uvádí Regeneron International Science and Engineering Fair jako příklad. Následně je celý systém, který se skládá ze dvou částí, navržen, implementován a otestován. Jeho první částí je webová aplikace napsána v jazyce Go, pomocí které mohou uživatelé konference vytvářet a následně do nich nahrávat své projekty. Druhou částí je pak virtuální svět, který je vytvořen v metaverzu Neos VR. Tento svět komunikuje s webovou aplikací, ze které načítá projekty jednotlivých účastníků a ty jsou pak ve světě prostorově zobrazovány. Výsledný systém je plně funkční řešení, které je volně k dispozici a je možné ho použít pro automatickou tvorbu vědeckých a inženýrských konferencí ve virtuální realitě, jak jednotlivci, tak i institucemi. This thesis describes the process of developing a system for automatic creation of science and engineering fairs in virtual reality. The thesis starts by describing what the science and engineering fairs are and introduces the Regeneron International Science and Engineering Fair as an example. Afterwards, the whole system, which is composed of two parts, is designed, implemented and tested. Its first part is a web application written in Go, through which the users can define the fairs and subsequently upload their projects. The second part is a virtual world that is created in the Neos VR metaverse. This world communicates with the web application from which it loads the participants' projects, which are then displayed in three dimensions inside of the world. The resulting system is a fully functional solution that is freely available and which can be used by both individuals and institutions to automatically create their own science and engineering fairs in virtual reality.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [1005]