Studie proveditelnosti: Elektromobilita na Letišti Václava Havla Praha
Feasibility Study: Electromobility at Václav Havel Prague Airport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Eliška Svobodová
Vedoucí práce
Bronec Oldřich
Oponent práce
Stefurak Jan
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce „Studie proveditelnosti: Elektromobilita na Letišti Václava Havla Praha“ je zaměřena na porovnání a zhodnocení vhodných variant výstavby nabíjecích stanic pro elektromobily. Projekt výstavby nabíjecího hubu je zamýšlen vybudovat v severní části areálu letiště. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a praktickou část. Teoretická část popisuje projektový management a strukturu studie proveditelnosti. Metodologická část je zaměřena na elektromobilitu a její postupný vývoj v ČR i celé EU. Praktická část se věnuje zpracování rámcové technickoekonomické studii proveditelnosti pro projekt výstavby nabíjecího hubu. Ke zjištění objektivní poptávky a stanovení kapacitního využití byly analyzovány data o průjezdech na letišti v reprezentativním roce 2019, před koronavirovou krizí, kdy počet cestujících dosahoval dosavadního maxima. V závěru práce je uvedeno vyhodnocení posuzovaných variant vhodných pro realizaci. Pro nejvhodnější variantu byly porovnány náklady a výnosy v případě, že by se Letiště Praha rozhodlo nechat provozování nabíjecího hubu na externím subjektu. Diploma thesis “Feasibility study: Electromobility at Václav Havel Airport Prague” is focused on comparing and evaluating suitable options for the construction of charging stations for electric cars. The charging hub construction project is intended to be built in the northern part of the airport area. The work is divided into theoretical, methodological and practical part. The theoretical part describes project management and the structure of the feasibility study. The methodological part is focused on electromobility and its gradual development in the Czech Republic and the entire EU. The practical part is devoted to the preparation of a framework technical-economic feasibility study for the charging hub construction project. In order to determine objective demand and determine capacity utilization, data on airport transits in the representative year of 2019, before the coronavirus crisis, when total number of passengers reached an all-time high, were analyzed. At the end of the thesis, an evaluation of assessed variants suitable for implementation is given. For the most suitable variant, costs and revenues were compared in the event that Prague Airport decided to leave the operation of the charging hub to an external entity.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [884]