Vyhodnocování agregačních funkcí v SQL dotazech
Evaluation of aggregate functions in SQL queries
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Olesia Cheremnykh
Vedoucí práce
Nagyová Ingrid
Oponent práce
Ullrich Herbert
Studijní program
Softwarové inženýrství a technologieInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metod praktického učení jazyka SQL s využitím vizualizace dat. Zaměřuje se na návrh a implementaci simulátoru s cílem usnadnit studentům porozumění principům SQL a postupům vyhodnocování SQL operací. V teoretické části studie jsou zkoumány základy databází, s důrazem na relační databáze a jazyk SQL. Práce zkoumá problematiku učení SQL pro začátečníky, založenou na kurzu Databázové systémy vyučovaného na ČVUT. Analýza pokrývá základní operace, které jsou v kurzu vyučovány, a identifikuje klíčové operace pro vizualizaci v aplikaci. V rámci výzkumu jsou studovány existující aplikace pro vizualizaci práce s databázemi, jako jsou Relax, Tableau a SQL Academy. Na základě těchto nástrojů jsou vybrány efektivní metody interaktivního učení pro implementaci. Implementace zahrnuje vývoj React aplikace na základě architektury na straně klienta, kde uživatel interaguje s databází pomocí SQL.js. Aplikace umožňuje vytvářet SQL dotazy pomocí interaktivního pole, vizualizovat výsledky dotazů pomocí tabulek a grafických elementů, umožňuje vizuálně zobrazit databázové tabulky importované uživatelem. Testování aplikace zahrnuje jednotkové a integrační testy pomocí Jest a React Testing Library, stejně jako uživatelské testování. Výsledky ukazují, že aplikace je účinná jako nástroj pro výuku SQL, s potenciálem pro další zlepšení na základě uživatelské zpětné vazby. This bachelor's thesis examines the analysis of methods for practical learning of the SQL language through data visualization. It focuses on the design and implementation of a query simulator to facilitate students' understanding of SQL principles and procedures for evaluating SQL operations. The theoretical part of the study examines the fundamentals of databases, with an emphasis on relational databases and the SQL language. The work explores the issues of learning SQL for beginners, based on the Database Systems course taught at CTU. The analysis covers the basic operations taught in the course and identifies key operations for visualization in the application. In the context of research, existing applications for visualizing database work, such as Relax, Tableau, and SQL Academy, are studied. Based on these tools, effective methods of interactive learning for implementation are selected. The implementation includes the development of a React application based on client-side architecture, where the user interacts with the database using SQL.js. The application allows the creation of SQL queries using an interactive field, visualizing query results using tables and graphic elements, and visually displaying database tables imported by the user. Testing the application includes unit and integration tests using Jest and React Testing Library, as well as user testing. The results show that the application is effective as a tool for teaching SQL, with the potential for further improvements based on user feedback.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1056]