Koncepční návrh bezpilotního prostředku s dlouhou vytrvalostí
Conceptual design of a long-endurance unmanned vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jaroslav Hanyš
Vedoucí práce
Brabec Jiří
Oponent práce
Brož František
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2023-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je provést koncepční návrh bezpilotního prostředku s dlouhou vytrvalostí. V úvodu práce je vymezení pojmů a rozdělení kategorií bezpilotních letounů. Samotný návrh se stává z rešerše bezpilotních prostředků kategorie se středním dostupem a dlouhou vytrvalostí. Dále jsou určeny základní geometrické charakteristiky a hmotnosti hlavních částí letounu. Následně jsou sestaveny základní aerodynamické charakteristiky (vztlaková čára, polára a momentová čára). Na závěr jsou z těchto charakteristik jsou vypočteny důležité letové výkony. The aim of this Diploma Thesis is to make conceptual design of long-endurance unmanned vehicle. In the beginning of the Thesis, there is a definition of terms and a division of categories of unmanned vehicles. The Design consits of research of category medium-range and long-endurance unmanned vehicles (MALE UAV). Next, the basic geometric characteristics and weights of the main parts of the UAV are determined. Subsequently, the basic aerodynamic characteristics (lift curve, polar and moment curve) are compiled. In the end of the Thesis, important flight performances are calculated from these characteristics.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [156]