Environmentální udržitelnost leteckých spojení
Environmental Sustainability of Air Connections
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Švub
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Knápek Petr
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2023-01-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním uhlíkové stopy z letectví s jinými druhy dopravy. Na základě tohoto porovnání je stanovena klasifikace leteckých spojení s Letištěm Václava Havla v Praze. Známky z této klasifikace čtenáři řeknou, který dopravní prostředek je pro danou trasu vhodnější a kolikrát nižší uhlíková stopa bude vytvořena při jeho užití. Výsledkem práce je enviromentální klasifikace leteckých spojení a přiložené podmínky, které musí letecký dopravce na dané lince splnit, aby dosáhl požadovaného ohodnocení. Tuto klasifikaci mohou využít, letečtí dopravci, letiště, provozovatelé portálu na vyhledávání a srovnávání letenek, či samotní cestující. This diploma thesis deals with the comparison of the carbon footprint of aviation with other kinds of transport. The classification of air connections with Václav Havel’s airport is based on this comparison. Grades from this classification will tell a reader which vehicle is more suitable for a given route and how much less carbon footprint will be created by its use. The result of this thesis is an environmental classification of air connections and attached conditions that must be met by airlines on a given air route to accomplish the requested evaluation. Airlines, airports, and gateway operators for searching and comparing air tickets or passengers themselves are allowed to utilize this classification.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]