ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh traťového štítku pro optimalizaci práce řídícího letového provozu

Track Label Design for HMI Optimization in Air Traffic Control

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Jakub Šimerka
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Kmeťová Romana
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravy
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravy
Obhájeno
2023-01-18



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Řízení letového provozu je komplexní, bezpečnostně kritická činnost s přesně stanovenými pracovními postupy. Automatizace procesů v řízení letového provozu umožňuje pomocí sdílených dat v rámci kritických systémů dosáhnout vyšší kapacity a efektivity řízení letového provozu. Cílem je jednotlivé procesy práce s traťovým štítkem analyzovat a definovat. Dále na základě experimentu vyhodnotit efektivitu jednotlivých způsobů zobrazení letových dat ve štítku s ohledem na čas, který práce se štítkem vyžaduje a na situační povědomí řídícího. Na základě získaných informací je cílem práce doporučit rozhraní člověk-stroj pro zobrazování letových dat ve štítku tak, aby byla jeho obsluha jednoduchá a umožňovala další automatizaci přenosu informací ze štítku do dalších kritických systémů.
 
Air traffic control is a complex, safety-critical activity with well-defined workflows. The automation of air traffic control processes enables greater capacity and efficiency in air traffic management through shared data across critical systems. The objective is to analyse and define the individual processes of the work with track label. Furthermore, based on an experiment, evaluate the efficiency of the different ways of displaying flight data in the label with respect to the time required to interact with the label and the situational awareness of the controller. Based on the information gathered, the goal of this thesis is to recommend a human-machine interface for displaying flight data in the label that is simple to operate and allows for further automation of the transfer of information from the label to other critical systems.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/107426
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.106Mb)
PRILOHA (61.41Kb)
POSUDEK (2.230Mb)
POSUDEK (671.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV