Letištní data potřebná pro určení vhodnosti letiště pro divertní lety
Airport data used for the diversion airport selection optimization
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Marek Hamza
Vedoucí práce
Olexa Peter
Oponent práce
Špák Miroslav
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2023-01-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato závěrečná práce se zabývá problematikou letů odkloněných na záložní letiště a řeší sběr letištních dat zaměřených na pozemní odbavení letadel. Cílem je poskytnout návrh prototypu, který by zvedl informovanost o vytíženosti společností pozemního odbavení letadel, a tím usnadnil proces rozhodování o konečné volbě náhradního letiště. Je detailně popsán datový model sběru dat z prostředí pozemního odbavení letadel. V aplikační architektuře jsou vzneseny návrhy na uspořádání systému a spolu s funkčními a nefunkčními požadavky tvoří podklad pro prototyp. Závěrečná část práce obsahuje popis zkonstruovaného prototypu. Jedná se převážně o webovou aplikaci, kde prostředí databáze je SQL. Validace je řešena jako ověření funkčnosti prototypu. This Master thesis deals with the issue of flights diverted to the reserve airport and solves the collection of airport data aimed at the ground handling of aircraft. The goal is to present a prototype design that would increase awareness of airline ground handling workload and thereby facilitate the decision-making process for the final selection of an alternate airport. The data model for collecting data from the aircraft ground handling environment is described in detail. In the application architecture, proposals are made for the organization of the system and, together with the functional and non-functional requirements, form the basis for the prototype. The final part of the thesis contains a description of the constructed prototype. It is primarily a web application where the database environment is SQL. Validation is solved as a verification of the functionality of the prototype.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]