Zobrazit minimální záznam

Development of a Simulation Model for Valve Train Dynamics



dc.contributor.advisorTichánek Radek
dc.contributor.authorMartin Síba
dc.date.accessioned2023-03-23T09:29:54Z
dc.date.available2023-03-23T09:29:54Z
dc.date.issued2023-02-10
dc.identifierKOS-1201007225005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/107400
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá stavbou simulačního modelu ventilového rozvodu sacích ventilů velkého vznětového motoru. Ventilový rozvod se skládá ze samostatných vahadel s možností deaktivace při přepínání mezi činným režimem a režimem dvoudobé motorové brzdy. Pro návrh, simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software GT-Suite. Výsledky simulace jsou porovnány s naměřenými daty od výrobce motorové brzdy. Součástí analýzy je i vyhodnocení pohybů nevedeného můstku při přepínání mezi režimy a bezpečnostní kontrola ventilové pružiny.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the development of a simulation model of an intake valvetrain of a large diesel engine. The valve train consists of separate rockers with the possibility of deactivation when switching between a power mode and a two-stroke engine brake mode. GT-Suite software was used for the development, simulation and evaluation of results. The simulation results are compared with measured data from the engine brake manufacturer. The analysis is focused on movements of a non-guided valve bridge when switching between modes as well as checking a stress analysis of the valve spring.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdvoudobá motorová brzdacze
dc.subjectventilový mechanismuscze
dc.subjectsimulační modelcze
dc.subjectkinematika mechanismucze
dc.subjectdynamika mechanismucze
dc.subjectsoftware GT-Suitecze
dc.subjecttwo stroke engine brakeeng
dc.subjectvalvetraineng
dc.subjectvalvetrain kinematicseng
dc.subjectvalvetrain dynamicseng
dc.subjectGT-Suite softwareeng
dc.titleVýpočetní model dynamiky ventilového mechanismucze
dc.titleDevelopment of a Simulation Model for Valve Train Dynamicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2023-02-15
dc.contributor.refereeErdélyi Márk
theses.degree.disciplineSpalovací motorycze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeDopravní a transportní technikacze


Soubory tohoto záznamu










Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam