Výpočetní model dynamiky ventilového mechanismu
Development of a Simulation Model for Valve Train Dynamics
dc.contributor.advisor | Tichánek Radek | |
dc.contributor.author | Martin Síba | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T09:29:54Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T09:29:54Z | |
dc.date.issued | 2023-02-10 | |
dc.identifier | KOS-1201007225005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/107400 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá stavbou simulačního modelu ventilového rozvodu sacích ventilů velkého vznětového motoru. Ventilový rozvod se skládá ze samostatných vahadel s možností deaktivace při přepínání mezi činným režimem a režimem dvoudobé motorové brzdy. Pro návrh, simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software GT-Suite. Výsledky simulace jsou porovnány s naměřenými daty od výrobce motorové brzdy. Součástí analýzy je i vyhodnocení pohybů nevedeného můstku při přepínání mezi režimy a bezpečnostní kontrola ventilové pružiny. | cze |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the development of a simulation model of an intake valvetrain of a large diesel engine. The valve train consists of separate rockers with the possibility of deactivation when switching between a power mode and a two-stroke engine brake mode. GT-Suite software was used for the development, simulation and evaluation of results. The simulation results are compared with measured data from the engine brake manufacturer. The analysis is focused on movements of a non-guided valve bridge when switching between modes as well as checking a stress analysis of the valve spring. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | dvoudobá motorová brzda | cze |
dc.subject | ventilový mechanismus | cze |
dc.subject | simulační model | cze |
dc.subject | kinematika mechanismu | cze |
dc.subject | dynamika mechanismu | cze |
dc.subject | software GT-Suite | cze |
dc.subject | two stroke engine brake | eng |
dc.subject | valvetrain | eng |
dc.subject | valvetrain kinematics | eng |
dc.subject | valvetrain dynamics | eng |
dc.subject | GT-Suite software | eng |
dc.title | Výpočetní model dynamiky ventilového mechanismu | cze |
dc.title | Development of a Simulation Model for Valve Train Dynamics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2023-02-15 | |
dc.contributor.referee | Erdélyi Márk | |
theses.degree.discipline | Spalovací motory | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Dopravní a transportní technika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [430]