Výpočetní model dynamiky ventilového mechanismu
Development of a Simulation Model for Valve Train Dynamics
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Síba
Supervisor
Tichánek Radek
Opponent
Erdélyi Márk
Field of study
Spalovací motoryStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2023-02-15Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá stavbou simulačního modelu ventilového rozvodu sacích ventilů velkého vznětového motoru. Ventilový rozvod se skládá ze samostatných vahadel s možností deaktivace při přepínání mezi činným režimem a režimem dvoudobé motorové brzdy. Pro návrh, simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software GT-Suite. Výsledky simulace jsou porovnány s naměřenými daty od výrobce motorové brzdy. Součástí analýzy je i vyhodnocení pohybů nevedeného můstku při přepínání mezi režimy a bezpečnostní kontrola ventilové pružiny. This diploma thesis deals with the development of a simulation model of an intake valvetrain of a large diesel engine. The valve train consists of separate rockers with the possibility of deactivation when switching between a power mode and a two-stroke engine brake mode. GT-Suite software was used for the development, simulation and evaluation of results. The simulation results are compared with measured data from the engine brake manufacturer. The analysis is focused on movements of a non-guided valve bridge when switching between modes as well as checking a stress analysis of the valve spring.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [430]