Výpočetní model dynamiky ventilového mechanismu
Development of a Simulation Model for Valve Train Dynamics
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Síba
Vedoucí práce
Tichánek Radek
Oponent práce
Erdélyi Márk
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2023-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá stavbou simulačního modelu ventilového rozvodu sacích ventilů velkého vznětového motoru. Ventilový rozvod se skládá ze samostatných vahadel s možností deaktivace při přepínání mezi činným režimem a režimem dvoudobé motorové brzdy. Pro návrh, simulaci a vyhodnocení výsledků byl použit software GT-Suite. Výsledky simulace jsou porovnány s naměřenými daty od výrobce motorové brzdy. Součástí analýzy je i vyhodnocení pohybů nevedeného můstku při přepínání mezi režimy a bezpečnostní kontrola ventilové pružiny. This diploma thesis deals with the development of a simulation model of an intake valvetrain of a large diesel engine. The valve train consists of separate rockers with the possibility of deactivation when switching between a power mode and a two-stroke engine brake mode. GT-Suite software was used for the development, simulation and evaluation of results. The simulation results are compared with measured data from the engine brake manufacturer. The analysis is focused on movements of a non-guided valve bridge when switching between modes as well as checking a stress analysis of the valve spring.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]