Omezení vnitrostátní letecké dopravy ve Francii a její důsledky
Restrictions of Short-Haul Domestic Flights in France and its Consequences
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lucie Dvořáčková
Vedoucí práce
Capoušek Ladislav
Oponent práce
Chleboun Martin
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2023-01-18Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá změnami ve vnitrostátní letecké dopravě ve Francii. Motivací výběru tématu byl navrhnutý zákon ve Francii o nahrazení leteckých vnitrostátních linek vlakovým spojením, jehož cestovní doba není delší než dvě a půl hodiny. Práce se zaměřuje na vytvoření metodiky pro posouzení dopravních alternativ k letecké dopravě včetně vlakové a automobilové dopravy. Posouzení je provedeno z pohledu provozního a z pohledu uhlíkové stopy. Součástí práce je i předpoklad vývoje uhlíkové stopy letecké dopravy na zrušených spojeních po zavedení environmentálních opatření. The diploma thesis describes changes in short-haul domestic flights in France. The reason of the choice of this topic was the proposed law in France to replace domestic air traffic with railway transport with a travel time of no more than two and a half hours. The thesis proposes a methodology to assess transport alternatives to air transport, including train and road transport. The assessment is made from an operational and carbon footprint perspective. The thesis also includes an asssumption of the evolution of the carbon footprint of air transport on the cancelled routes after applying environmental sustainable measures.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [537]