Zobrazit minimální záznam

Reconstruction of the Dolnolučanský railway tunnel



dc.contributor.advisorHilar Matouš
dc.contributor.authorJozef Kostúrik
dc.date.accessioned2023-03-23T09:17:06Z
dc.date.available2023-03-23T09:17:06Z
dc.date.issued2023-02-15
dc.identifierKOS-980435424105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/107043
dc.description.abstractPredmetom práce je návrh technického riešenia rekonštrukcie Dolnolučanského železničného tunela. Jedná sa o jednokoľajný tunel, situovaný na železničnej trati 036 Liberec – Harrachov. Tunel bol sprevádzkovaný v roku 1894. V súčasnosti je tunel v nevyhovujúcom stave z hľadiska náročnosti údržby a technickej zastaralosti. Tunel nie je pod pamiatkovou ochranou, preto je možné pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii. Základom návrhu technického riešenia bolo vyhodnotenie súčasných legislatívnych požiadaviek, poznatkov realizovaných rekonštrukcií a dostupných geotechnických údajov opisujúcich okolné horninové prostredie. V rámci práce bol vykonaný návrh nového dvojplášťového ostenia spolu s návrhom a posúdením dočasnej stabilizácie výrubu po vybúraní súčasného ostenia. Pre účely posudzovania dočasnej stabilizácie bola využitá numerická analýza MKP.cze
dc.description.abstractThe subject of the work is the design of a technical solution for the reconstruction of the Dolnolučanský railway tunnel. It is a single-track tunnel situated on the railway line 036 Liberec – Harrachov. The tunnel was opened in 1894. Currently, the tunnel is in an unsatisfactory condition in terms of maintenance requirements and technical obsolescence. The tunnel is not under monument protection act, so it is possible to plan a complex reconstruction. The basis for preparation of the technical solution was the evaluation of current legislative requirements, acquired knowledge based on realized reconstructions and available geotechnical data describing the investigated rock environment. As part of the work, the design of a new double-layer lining was carried out, together with the design and assessment of the temporary stabilization of stope after the demolition of the current lining. For the purposes of assessing temporary stabilization, numerical analysis of FEM was used.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjecttunelcze
dc.subjectrekonštrukciacze
dc.subjectlegislatívacze
dc.subjecthydroizoláciacze
dc.subjectstabilitacze
dc.subjecttunneleng
dc.subjectreconstructioneng
dc.subjectlegislationeng
dc.subjectwaterproofingeng
dc.subjectstabilityeng
dc.titleRekonštrukcia Dolnolučanského železničného tunelacze
dc.titleReconstruction of the Dolnolučanský railway tunneleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2023-02-15
dc.contributor.refereeMařík Libor
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra geotechnikycze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam