Sociální klima třídy/školy
Social Climate in Class/School
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Veronika Fukasová
Supervisor
Dobrovská Dana
Opponent
Vobořilová Jarmila
Field of study
Učitelství odborných předmětůStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce zkoumá téma sociálního klimatu školy, v tomhle případě se jedná o České vysoké učení technické. První kapitola teoretické části je věnována školnímu klimatu a faktorům, které jej ovlivňují. Další kapitola se zaměřuje na problematiku cizinců na českých školách, kde jsou uvedeny statistiky z uplynulých let i legislativní definice a postupy při integraci žáka-cizince do českého školního systému. Empirickou část tvoří kvantitativní šetření školního klimatu ČVUT dotazníkovou metodou a kvalitativní šetření formou rozhovoru s jedním ze studentů ukrajinského původu. Rozhovor se zaměřuje na jednotlivé faktory a podává bližší náhled i na výsledky dotazníkového šetření z pohledu jednoho ze studentů. The bachelor thesis examines the topic of the social climate of the school, in this case it is the Czech Technical University in Prague. The first chapter of the the theoretical part describes the school climate and the factors that influence it. The next chapter focuses on the issue of foreigners in Czech schools, where are presented statistics from the past years as well as legislative definitions and procedures for the integration of foreign students into the Czech school system. The empirical part consists of a quantitative investigation of the school climate of CTU using the questionnaire method and a qualitative investigation in the form of an interview with one of the students with Ukrainian origin. The interview focuses on individual factors and provides a closer explanation of the results of the questionnaire survey from the point of view of one of the students.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1261]