Analýza kvality radiokomunikace v provozu General Aviation
Analysis of Raidocommunication Quality in General Avaition Operations
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Semen Kiriutin
Vedoucí práce
Machula Vladimír
Oponent práce
Topková Tereza
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Od počátku 90. let minulého století se ICAO zabývala možností zúžení odstupu kanálů, aby pomohla stále rostoucímu počtu letů po celém světě a odstranila omezení způsobená hlasovou radiokomunikací. Na začátku 21 století zahájila evropská letecká komunita implementaci řešení: přechod na rozestup 8,33 kHz, který nahradil dříve používaný rozestup 25 kHz. Tento přechod nemá žádné hlubší studie. Cílem této bakalářské práce je analyzovat přechod na nový rozestup hlasových kanálů v evropském regionu, aby bylo možné identifikovat problémy v procesu implementace tohoto projektu. Kromě toho si tento výzkum klade za cíl navrhnout možná řešení problémů, které se během přechodu vyskytly. Jako metoda řešení tohoto problému byl zvolen průzkum, do něhož byly zapojeny hlavní radiokomunikační skupiny ve všeobecném letectví. Spolu s přehledem dostupné literatury a dokumentace. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Starting in the early 1990s, ICAO had been pondering upon the possibility of narrowing channel spacing to aid an ever-increasing number of flights worldwide and mending those limitations inflicted by voice radio communications. In the mid-2000s, the European aviation community had kicked off the solution implementation: a transition to the 8.33 kHz spacing which replaced the 25 kHz that was in use previously. This transition has no deeper studies. The goal of this bachelor's thesis is to analyse the transition to the new voice channel spacing in the European region, in order to identify problems in the implementation process of this project. Additionally, this research aims to propose possible solutions to the problems that have occurred during the transition. A survey engaging the main radio communication groups in general aviation has been chosen as the method to solve this problem. Together with a review of available literature and documentation. Results that were obtained could help avoid delays and misunderstandings in subsequent changes in frequency spacing
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]