Taktické rozhodování letecké společnosti při alokaci letištních zdrojů
Airline’s Tactical Decision Making Related to Airport Resource Allocation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matyáš Pros
Vedoucí práce
Špák Miroslav
Oponent práce
Sosnovec Jan
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá alokací letištních zdrojů se zaměřením na změny v alokaci letadlových stání, které jsou způsobeny odchylkami v provozování leteckých linek. Tyto změny v alokačních plánech můžou významně ovlivnit pozemní odbavení a dokonce způsobit zpoždění na odletu. V současné době, jak je zmíněno v analýze současného stavu, má provozovatel letadla limitované možnosti jak aktivně vstupovat do alokace stání v taktickém horizontu, aby limitoval možné negativní dopady při změně původně alokovaného stání. Proto práce navrhuje řešení pro vstupování letecké společnosti do alokace letadlových stání v taktickém horizontu. Následně je navržené řešení aplikováno v podmínkách pražského letiště. The thesis deals with the allocation of airport resources, with a focus on changes in the allocation of aircraft stands, which are caused by deviations in the operation of airline´s flights. These changes in allocation plans can significantly affect ground handling and even cause departure delays. At present, as mentioned in the analysis of the current situation, the aircraft operator has limited possibilities to actively intervene into the allocation of aircraft stands in the tactical horizon in order to limit the possible negative effects of changing the originally allocated stand. Therefore, the thesis proposes a solution for the entry of an airline into the allocation of aircraft stands in the tactical horizon. Subsequently, the proposed solution is applied in the conditions of the Prague Airport.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]