Studie vlivu proměnné délky sacího potrubí na dynamické vlastnosti vozu Formule Student.
A study of variable intake manifold length effect on the dynamic properties of a Formula Student car.
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Matyáš Kajsrlík
Supervisor
Červenka Libor
Opponent
Mareš Jakub
Field of study
Spalovací motoryStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tématem diplomové práce je studie variabilních sacích systémů a návrh pro použití do soutěže Formula Student. Sací trakt musí odolat tvrdým podmínkám soutěže a taktéž zlepšovat parametry monopostu. Sací systém musí být také navrhnut pro výrobu v útrobách dílen týmu CTU Cartech. V práci jsou popsána rozhodnutí a výsledky simulací, jež vedly k finálnímu produktu. Produkt je navrhnut na co nejnižší hmotnost a výkonnost. Práce obsahuje také seznámení s pohonnou jednotkou monopostu a rešerši sacích systémů. The topic of the diploma thesis is the study of variable intake systems and a proposal for use in the Formula Student competition. The intake tract must withstand the harsh conditions of the competition and also improve the parameters of the vehicle. The intake system must also be designed for production in the workshop of the CTU Cartech team. The work describes the decisions and simulation results that led to the final product. The product is designed for the lowest possible weight and performance. The work also includes an introduction to the vehicle drive unit and a search for intake systems.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [430]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh vstupního ústrojí experimentálního dmychadla
Author: Jiří Hejna; Supervisor: Klesa Jan; Opponent: Hermann Denis
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-27)Teoretická část práce shrnuje používaná konstrukční řešení vstupních ústrojí při uspořádání pohonné jednotky v trupu letounu neboli vstupních ústrojí se zakřivenou střednicí. Jsou vysvětleny návrhové požadavky, hlavní ... -
Metody komplexního hydrotechnického posouzení návrhu nízkotlakých vodních elektráren
Author: Kantor Martin; Supervisor: Sklenář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-09)Tato práce se zabývá metodami komplexního hydrotechnického posouzení návrhu nízkotlakých vodních elektráren. První část se zabývá rešerší objektů a dispozičních řešení nízkotlakých vodních elektráren. Odráží se zde moderní ... -
Optimalizace výkonu a spotřeby motoru Yamaha R6 pro závodní trať.
Author: Tomíček Libor; Supervisor: Červenka Libor; Opponent: Lempera Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-30)Předmětem této práce je analýza motoru Yamaha YZF-R6 použitém v závodních vozech Formula Student tým CTU CarTech, a úpravy daného motoru pro snížení spotřeby v závodním provozu. Úpravy se týkají jak samotné plnicí soustavy ...