RouteMyWay - plánovač tras veřejné dopravy
RouteMyWay - public transport route planner
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Zdeněk Krupička
Vedoucí práce
Hunka Jiří
Oponent práce
Turcovský Jakub
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je implementace backendové aplikace pro vyhledávání tras ve veřejné dopravě. Tato aplikace vystavuje rozhraní pro výpočet cesty pomocí veřejné dopravy mezi dvěma zastávkami. Výsledná cesta je optimalizovaná jak dle nejrychlejšího času odjezdu, tak dle nejmenšího počtu přestupů. V teoretické části se zabývám rozborem algoritmů, které lze použít k hledání cest ve veřejné dopravě. Popisuji principy jejich fungování a z nich plynoucí výhody a nevýhody. Dále se věnuji datovému formátu GTFS. Zkoumám zde jeho strukturu a možnosti použití. Výsledkem práce je služba napsaná v jazyce Kotlin. Ta ke svému fungování používá implementaci Profile Connection Scan algoritmu. V praktické části popisuji její architekturu a způsoby použití. Pro účely ukázky a testování byla v rámci této práce vytvořena i webová aplikace komunikující s touto službou. The aim of this thesis is to implement a backend application for finding routes in public transport. This application exposes an interface for calculating a journey using public transport between two stops. The resulting route is optimized according to both the fastest departure time and the smallest number of transfers. In the theoretical part I deal with the analysis of algorithms that can be used to find routes in public transport. I describe the principles of their operation and the resulting advantages and disadvantages. I also describe the structure of the GTFS data format and its possible uses. The result of the thesis is an application written in the Kotlin language. It uses the implementation of the Profile Connection Scan algorithm for its operation. In the practical part I describe its architecture and ways of use. For the purposes of demonstration and testing, a web application communicating with this service was created in the scope of this thesis.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]