Využití spolehlivostních analýz pro rozhodování v letecké údržbě
Use of Reliability Assessment for Decision Making in Aircraft Maintenance
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Filip Drastich
Vedoucí práce
Lališ Andrej
Oponent práce
Hladíková Libuše
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je navrhnout způsob využití spolehlivostních analýz v letecké údržbě pro diagnostiku poruch letadlové techniky a rozhodování o provedení konkrétní revize. V rámci práce je detailně popsán konkrétní letadlový systém, který se z pohledu získaných dat jevil jako nespolehlivý. Následuje popis charakteristiky získaných dat z údržby daného systému. Závěr práce popisuje výběr softwarového nástroje a jeho využití pro provedení spolehlivostní analýzy. Tento softwarový nástroj bude následně možné využít pro optimalizaci postupů a diagnostiku poruch v údržbě letadel, snadnější odhalování závad na letadle a zvýšení životnosti letadlových komponentů. The aim of this diploma thesis is to propose a way to use reliability analysis in aviation maintenance for the diagnosis of aircraft failures and decision-making on a specific inspection. Thus, this thesis describes in detail a specific aircraft system, which appeared to be unreliable from the obtained data. Next follows description of the obtained data from the maintenance of the system. The conclusion describes the selection of software tools and its use to perform reliability analysis. This software tool can be used to optimize aircraft maintenance procedures and diagnose aircraft maintenance failures, make it easier to detect aircraft defects and increase the life of aircraft components.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]