Zobrazit minimální záznam

Use of Surveillance Systems to Improve Safety in Areas Close to RWY



dc.contributor.advisorLíkař Petr
dc.contributor.authorDavid Šíma
dc.date.accessioned2022-06-09T22:58:00Z
dc.date.available2022-06-09T22:58:00Z
dc.date.issued2022-06-09
dc.identifierKOS-1201007932305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/101746
dc.description.abstractTato práce se zabývá možnostmi využití stávajících přehledových systémů pro sledování provozu na pohybové ploše letiště ke zvýšení provozní bezpečnosti na křižovatkách TWY v blízkosti vyčkávacích míst RWY, na kterých dochází k objíždění vyčkávajících letadel dalším provozem. Stávající používané systémy zobrazují pozici letadla jako bod na mapovém podkladu letiště. Z takového výstupu bohužel řídící letového provozu nemá možnost určit, zda vyčkávající letadlo zasahuje do průjezdního profilu přilehlé TWY či nikoliv. Práce tedy mapuje potenciál současných přehledových systémů v této oblasti, navrhuje technické řešení včasné detekce hrozícího konfliktu letadel v křižovatce a analyzuje efektivitu jeho případné implementace.cze
dc.description.abstractThis thesis addresses a possible use of current surveillance systems to improve safety of aircraft movements at TWY intersections adjacent to RWY holding points where risk of possible collision exists. Current airport surveillance systems display a target as a point on a base map without any additional information about its dimensions. Air traffic controllers cannot identify whether such threat exists or not. Therefore, this thesis analyzes characteristics of current surveillance systems and their potential in this area, proposes a technical solution for timely identification of possible collision in TWY intersection areas, and analyzes efficiency of its possible implementation.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvyčkávací místocze
dc.subjectkřižovatkacze
dc.subjectpřehledový systémcze
dc.subjectkolizecze
dc.subjectpohybová plochacze
dc.subjectletištěcze
dc.subjectmultilateracecze
dc.subjectADS-Bcze
dc.subjectASTERIXcze
dc.subjectholding pointeng
dc.subjectintersectioneng
dc.subjectsurveillance systemeng
dc.subjectcollisioneng
dc.subjectmovement areaeng
dc.subjectairporteng
dc.subjectmultilaterationeng
dc.subjectADS-Beng
dc.subjectASTERIXeng
dc.titleVyužití přehledových systémů ke zvýšení bezpečnosti provozu v blízkosti RWYcze
dc.titleUse of Surveillance Systems to Improve Safety in Areas Close to RWYeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeLengál Ivo
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam