Syndrom vyhoření v profesi učitele
Burn-out Syndromem in Teaching Profession
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Filip Kubernát
Supervisor
Dobrovská Dana
Opponent
Vobořilová Jarmila
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudy program
Specializace v pedagogiceInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce řeší v dnešní době pandemie Covidu - 19 aktuální téma, syndrom vyhoření pedagogických pracovníků. Cílem bylo zjistit stav pedagogických pracovníků na vybrané střední škole a jejich názor na aktuální situaci s on-line výukou. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření 68 respondentů a rozhovoru se zkušeným pedagogem. Z výsledků vyplývá, že informovanost pedagogických pracovníků o syndromu vyhoření je velice dobrá, ale i přesto některou fází syndromu vyhoření trpí 16% pedagogů. Situaci nepřispívá ani on-line výuka, kterou 59 % pedagogů vnímá jako nedostatečnou. V závěru práce jsou formulovány možné preventivní kroky pro danou střední školu. This bachelor thesis addresses the current pandemic Covidu - 19 current topic, the burnout syn-drome of teachers. The aim was to find out the state of pedagogical staff at the selected secondary school and their opinion on the current situation with online teaching. The evaluation was based on a questionnaire survey of 68 respondents and an interview with an experienced teacher. The results show that the awareness of pedagogical staff about the burnout syndrome is very good, but even so, 16 % educators suffer from some phase of the burnout syndrome. The situation is not contribut-ed by online teaching, which 59 % of teachers perceive as insufficient. At the end of the thesis, pos-sible preventive steps for the given secondary school are formulated.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1261]