Využití 3D tisku v odborných technických předmětech
Use of 3D Printing in Professional Technical Subjects
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Lovčí Hájek
Vedoucí práce
Svoboda Petr
Oponent práce
Dřevová Markéta
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na využití 3D tisku v odborných technických předmě-tech na středních školách. V rámci teoretické části jsou definovány základní pedagogické pojmy a celkový vývoj 3D tisku. Dále jsou zde klasifikovány a charakterizovány 3D tiskár-ny, jejich konstrukční parametry, programy na tvorbu 3D modelů a porovnání jednotlivých typů tiskáren. Formulována jsou teoretická východiska pro konkrétní návrh využití 3D tisku v odborném výcviku. V praktické části je uvedeno ověření znalostí žáků a pedagogů s využitím 3D tisku a je navržen kurz 3D tisku pro SOŠ a SOU Kaplice na základě empiric-kého šetření. Kurz je následně pilotně odškolen pro žáky technických předmětů a jejich pe-dagogy, kteří se dále podílí na optimalizaci kurzu a jeho následného začlení do výuky na SOŠ a SOU Kaplice pod názvem Základy 3D tisku. The bachelor thesis is focused on the use of 3D printing in vocational technical sub-jects in secondary schools. The theoretical part defines the basic pedagogical concepts and the overall development of 3D printing. Furthermore, 3D printers, design parameters, programs for creating 3D models are classified and characterized and individual printers are compared. The theoretical background for a specific proposal of the use of 3D printing in vocational training is formulated. In the practical part, the verification of students' and teachers' knowledge using 3D printing is presented and a 3D printing course for the Sec-ondary School and Secondary School of Kaplice is proposed on the basis of an empirical investigation. The course is then piloted for students of technical subjects and their teach-ers, who are involved in the optimization of the course and its subsequent integration into the teaching at the Secondary School and Secondary School of Kaplice under the title Fundamentals of 3D printing.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]