ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh řídicího software pro měnič pro elektrickou formuli

Development of software for motor controller of an electric formula

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Vojtěch Michal
Supervisor
Efremov Denis
Opponent
Cejnar Pavel
Study program
Kybernetika a robotika
Institutions assigning rank
katedra řídicí techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řídicího systému frekvenčního měniče pro elektrický závodní vůz. Je odvozen matematický model synchronního motoru s permanentními magnety (PMSM) pomocí konceptu prostorových vektorů, Parkovy a Clarkové transformací a základních fyzikálních principů rotujících strojů. Jsou srovnány různé strategie řízení motorů, například vektorové řízení (FOC), a metody modulace napětí. Pomocí postupů klasické teorie řízení jsou analyticky navrženy regulátory pro parametrizovaný model motoru. Je popsána identifikace systému s důrazem na identifikaci automatickou. Řízení je implementováno na mikrokontroleru STM32G474 pro ověření teoretických výsledků v laboratorním prostředí.
 
This bachelor's thesis aims to develop software for motor controller of an electric race car. Mathematical model of a Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) is derived using concepts of space vectors with Clarke and Park transformations and fundamental physical laws governing the operation of rotating electrical machines. Various motor control strategies, such as Field Oriented Control (FOC), and voltage modulation methods are reviewed. Tools of classical control theory are used to analytically find regulator gains for the parameterized motor model. System identification is discussed with emphasis on automated commissioning. The control algorithm is implemented on an STM32G474 microcontroller and theoretical results are verified in the laboratory environment.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/100925
View/Open
PLNY_TEXT (2.567Mb)
PRILOHA (27.71Mb)
POSUDEK (201.5Kb)
POSUDEK (223.5Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13135 [495]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV