Zobrazit minimální záznam

Prague metro - the Pankrác "D" station



dc.contributor.advisorBarták Jiří
dc.contributor.authorVojtěch Boltnar
dc.date.accessioned2022-02-09T23:52:07Z
dc.date.available2022-02-09T23:52:07Z
dc.date.issued2022-02-09
dc.identifierKOS-1198095250705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99725
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením primárního ostění stanice Pankrác D ražené pomocí Nové rakouské tunelovací metody. Cílem této práce je porovnání výpočtu projektovaného a alternativního postupu ražby a návrh geotechnického monitoringu. První část práce se věnuje historii pražského metra, technologiím, které byly při ražbě použity, typům ražených stanic, trase D a jednolodní stanici Pankrác D. V druhé části práce jsou zpracovány dosavadní výsledky doplňkového geotechnického průzkumu, který v době zhotovení této práce probíhal v oblasti Pankráce. Dále následuje výpočet vnitřních sil pro primární ostění z prostého betonu, který je proveden v programu GEO5 MKP pro projektovaný i pro alternativní postup ražby. Tyto postupy se od sebe liší členěním čelby a postupem odtěžování. Primární ostění je posouzeno na maximální návrhové hodnoty obou výpočtu v programu FIN EC BETON. Ve finální části kapitoly je provedeno hodnocení výsledků obou výpočtů. Poslední částí práce je návrh geotechnického monitoringu ražby. Tato práce není určena ke kritice projektovaného postupu ražby, nýbrž si klade za cíl posoudit a porovnat reálnou možnost použití alternativně navrženého postupu ražby, který vznikl pouze pro účely této práce.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the design and assessment of the primary lining of Pankrác D station excavated using the New Austrian tunneling method. The aim of this thesis is to compare the calculation of the designed and alternative excavation procedure and the design of geotechnical monitoring. The first part of the thesis deals with the history of the Prague metro, the technologies used in the excavation, the types of excavated stations, line D and the single-vault station Pankrác D. The second part of the work deals with the current results of an additional geotechnical survey, which at the time of this work took place in the area of Pankrác. The thesis continues with the calculation of internal forces for the primary lining of plain concrete, which is performed in the program GEO5 FEM for the designed and for the alternative excavation procedure. These procedures differ from each other by the sequencing of the face and the excavation process. The primary lining is assessed for the maximum design values of both calculations in the FIN EC BETON program. In the final part of this chapter, the results of both calculations are evaluated. The last part of the work is the design of geotechnical monitoring of excavation. This work is not intended to criticize the designed excavation procedure, but aims to assess and compare the real possibility of using an alternatively designed excavation procedure, which was created only for the purposes of this work.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectTunelcze
dc.subjectmetrocze
dc.subjectdočasné vyztuženícze
dc.subjectprimární vyztuženícze
dc.subjectnumerické modelovánícze
dc.subjectmetoda konečných prvkůcze
dc.subjectNová rakouská tunelovací metodacze
dc.subjectgeotechnický monitoringcze
dc.subjectTunneleng
dc.subjectmetroeng
dc.subjecttemporary liningeng
dc.subjectprimary liningeng
dc.subjectnumerical modellingeng
dc.subjectFinite element methodeng
dc.subjectNew Austrian tunnelling methodeng
dc.subjectgeotechnical monitoringeng
dc.titlePražské metro - stanice Pankrác "D"cze
dc.titlePrague metro - the Pankrác "D" stationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeRössler Karel
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorkatedra geotechnikycze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam