ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teoretická a experimentální analýza parametrů asynchronního motoru

Theoretical and experimental analysis of induction motor parameters

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Mohith Kumaran Satyan Babu
Supervisor
Mindl Pavel
Opponent
Kaněra Jaroslav
Field of study
Advanced Powertrains
Study program
Master of Automotive Engineering
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce je zaměřena na modelování, simulaci a experimentální ověřování parametrů elektrického pohonu s indukčním motorem využívajícím vektorové řízení magnetického pole. Cílem mé práce je simulovat vektorově řízený elektrický pohon s indukčním motorem a porovnat výsledky simulace statorových proudů ve vybraných pracovních režimech s naměřenými hodnotami na reálném pohonu, provozovaného ve standardním režimu U/f = konstanta a v optimalizovaném režimu s minimálním proudem pro požadovaný mechanický moment. Laboratorní měření byla prováděna na experimentálním pracovišti ČVUT – VTP v Roztokách. Simulační model je vytvořen v programovém prostředí MATLAB – SIMULINK, verze R2021b.
 
This diploma thesis is focused on modeling, simulation and experimental verification of electric drive with induction motor parameters using vector control of magnetic field. The aim of my work is to simulate a vector-controlled electric drive with an induction motor. Then to compare the results of stator current simulation in selected operating modes with measured values on a real drive, operated in standard mode U / f = constant and in optimized mode with minimum current for required mechanical torque. Laboratory measurements were performed at the experimental workplace of CTU - VTP in Roztoky. The simulation model is created in the MATLAB - SIMULINK software environment, edition R2021b.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99637
View/Open
POSUDEK (219.1Kb)
PLNY_TEXT (4.437Mb)
PRILOHA (315.0Kb)
POSUDEK (575.0Kb)
POSUDEK (579.8Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [364]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV