Teoretická a experimentální analýza parametrů asynchronního motoru
Theoretical and experimental analysis of induction motor parameters
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Mohith Kumaran Satyan Babu
Supervisor
Mindl Pavel
Opponent
Kaněra Jaroslav
Field of study
Advanced PowertrainsStudy program
Master of Automotive EngineeringInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce je zaměřena na modelování, simulaci a experimentální ověřování parametrů elektrického pohonu s indukčním motorem využívajícím vektorové řízení magnetického pole. Cílem mé práce je simulovat vektorově řízený elektrický pohon s indukčním motorem a porovnat výsledky simulace statorových proudů ve vybraných pracovních režimech s naměřenými hodnotami na reálném pohonu, provozovaného ve standardním režimu U/f = konstanta a v optimalizovaném režimu s minimálním proudem pro požadovaný mechanický moment. Laboratorní měření byla prováděna na experimentálním pracovišti ČVUT – VTP v Roztokách. Simulační model je vytvořen v programovém prostředí MATLAB – SIMULINK, verze R2021b. This diploma thesis is focused on modeling, simulation and experimental verification of electric drive with induction motor parameters using vector control of magnetic field. The aim of my work is to simulate a vector-controlled electric drive with an induction motor. Then to compare the results of stator current simulation in selected operating modes with measured values on a real drive, operated in standard mode U / f = constant and in optimized mode with minimum current for required mechanical torque. Laboratory measurements were performed at the experimental workplace of CTU - VTP in Roztoky. The simulation model is created in the MATLAB - SIMULINK software environment, edition R2021b.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [422]