Zobrazit minimální záznam

Combustion optimization in a spark ignition engine with regard to use in a hybrid vehicle



dc.contributor.advisorČervenka Libor
dc.contributor.authorVojtěch Dolejší
dc.date.accessioned2022-02-05T23:51:35Z
dc.date.available2022-02-05T23:51:35Z
dc.date.issued2022-02-05
dc.identifierKOS-1087892499905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99602
dc.description.abstractTématem diplomové práce je optimalizace hoření v zážehovém motoru MPI řady EA211 společnosti ŠKODA AUTO a.s. použitím zapalovací komůrky v pracovní oblasti spalovacího motoru typické pro provoz v hybridním vozidle. Pro posouzení vhodnosti použití komůrky je využita kombinace 1D a 3D výpočetních přístupů. Práce se v první části zabývá tvorbou prediktivního výpočetního modelu motoru s pasivní komůrkou za účelem popsání vlivu pasivní komůrky na hoření a měrnou spotřebu paliva. Výsledky jsou poté ověřeny pomocí měření na skutečném motoru. V druhé části jsou vytvořeny 1D a 3D modely motoru s aktivní komůrkou, na jejichž základě je diskutována použitelnost takového řešení pro MPI jednotky.cze
dc.description.abstractThe subject of this diploma thesis is combustion process optimization in gasoline MPI engine EA211 of the company ŠKODA AUTO a.s. for operating conditions typical for hybrid vehicle application using a pre-chamber. For evaluation of pre-chamber application suitability both 1D and 3D simulation approaches are used. First part of the thesis is dedicated to development of a predictive computational model for a passive pre-chamber engine which is then used for simulation of pre-chamber’s impact on combustion process and specific fuel consumption. The results are afterwards verified by a measurement. In the second part of this thesis 1D and 3D models of engine with an active pre-chamber are created. Based on the results the suitability of the MPI engine for such conversion is discussed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpasivní komůrkacze
dc.subjectaktivní komůrkacze
dc.subjectoptimalizace hořenícze
dc.subjectzážehový motorcze
dc.subjectCFDcze
dc.subjectpassive pre-chambereng
dc.subjectactive pre-chambereng
dc.subjectcombustion optimizationeng
dc.subjectgasoline engineeng
dc.subjectCFDeng
dc.titleOptimalizace hoření v zážehovém motoru řady EA211 s ohledem na použití v hybridním vozidlecze
dc.titleCombustion optimization in a spark ignition engine with regard to use in a hybrid vehicleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeUzlík Václav
theses.degree.disciplineSpalovací motorycze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeDopravní a transportní technikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam