Optimalizace hoření v zážehovém motoru řady EA211 s ohledem na použití v hybridním vozidle
Combustion optimization in a spark ignition engine with regard to use in a hybrid vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vojtěch Dolejší
Vedoucí práce
Červenka Libor
Oponent práce
Uzlík Václav
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem diplomové práce je optimalizace hoření v zážehovém motoru MPI řady EA211 společnosti ŠKODA AUTO a.s. použitím zapalovací komůrky v pracovní oblasti spalovacího motoru typické pro provoz v hybridním vozidle. Pro posouzení vhodnosti použití komůrky je využita kombinace 1D a 3D výpočetních přístupů. Práce se v první části zabývá tvorbou prediktivního výpočetního modelu motoru s pasivní komůrkou za účelem popsání vlivu pasivní komůrky na hoření a měrnou spotřebu paliva. Výsledky jsou poté ověřeny pomocí měření na skutečném motoru. V druhé části jsou vytvořeny 1D a 3D modely motoru s aktivní komůrkou, na jejichž základě je diskutována použitelnost takového řešení pro MPI jednotky. The subject of this diploma thesis is combustion process optimization in gasoline MPI engine EA211 of the company ŠKODA AUTO a.s. for operating conditions typical for hybrid vehicle application using a pre-chamber. For evaluation of pre-chamber application suitability both 1D and 3D simulation approaches are used. First part of the thesis is dedicated to development of a predictive computational model for a passive pre-chamber engine which is then used for simulation of pre-chamber’s impact on combustion process and specific fuel consumption. The results are afterwards verified by a measurement. In the second part of this thesis 1D and 3D models of engine with an active pre-chamber are created. Based on the results the suitability of the MPI engine for such conversion is discussed.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]