Zobrazit minimální záznam

Parametric model of mountain bike suspension



dc.contributor.advisorJirovský Václav
dc.contributor.authorLukáš Vojček
dc.date.accessioned2022-02-05T00:41:47Z
dc.date.available2022-02-05T00:41:47Z
dc.date.issued2022-02-04
dc.identifierKOS-981329225105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99543
dc.description.abstractTeoretická časť bakalárskej práce sa zaoberá rešeršou v oblasti systémov odpružení používaných v horskej cyklistike. Popisuje vývoj, rozdelenie, charakteristiky, výhody a nevýhody použitia. Taktiež prekladá spomínané typy odpruženia s názorným použitím pri automobiloch a motocykloch. Časť praktická sa zaoberá tvorbou rovinného a priestorového parametrického modelu zadného odpruženia u horského bicykla, pomocou kinematických schém a rovníc. Ďalej sa zaoberá vložením týchto predpokladov pohybu každého rozobraného kinematického telesa do programu Microsoft Excel. Parametre konštrukcie rovinného parametrického modelu, boli vložené do 3D priestoru pomocou programu Autodesk Inventor.cze
dc.description.abstractThe theoretical part of the bachelor's thesis deals with a search in the field of suspension systems used in mountain biking. Describes the development, distribution, characteristics, advantages, and disadvantages of use. It also translates the mentioned types of suspension with illustrative use in cars and motorcycles. The practical part deals with the creation of a planar parametric model of the rear suspension of a mountain bike, using kinematic schemes and equations. It also deals with the insertion of these assumptions of the motion of each kinematic body into Microsoft Excel and the derivation of motion paths and leverage ratios. The design parameters of the planar parametric model were inserted into 3D space using Autodesk Inventor.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjecthorský bicyklový rámcze
dc.subjecttlmičcze
dc.subjectväzbacze
dc.subjectkinematika zadného odpruženiacze
dc.subjectpákový pomercze
dc.subjectabsorcia nárazucze
dc.subjectmountain bike frameeng
dc.subjectshock dampereng
dc.subjectlinkageeng
dc.subjectrear suspension kinematicseng
dc.subjectleverage ratioeng
dc.subjectimpact absorptioneng
dc.titleParametrický model odpružení jízdního kolacze
dc.titleParametric model of mountain bike suspensioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeVašíček Michal
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam