Nesymetrický zavěšený silniční most přes Labe
Assymetrical Cable-stayed Road Bridge over Labe river
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jakub Libánek
Vedoucí práce
Hájek Radek
Oponent práce
Vašátko Radek
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním tématem je zkoumání chování asymetricky zavěšeného mostu a návrh mostní konstrukce přes nepřístupné koryto řeky. Teoretická část se zabývá chováním zavěšených konstrukcí a jejich vývojem. Druhá část se zabývá analýzou variant, kde je řešeno asymetrické chování konstrukce a vliv uspořádání závěsů a konstrukčních prvků. Výsledná varianta je posouzena podle platných norem na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Výpočet je proveden nelineárně na deformované konstrukci. V závěru jsou shrnuty a zhodnoceny přínosy tohoto typu konstrukcí a vlastní poznatky z analýzy a statického výpočtu. The main topic is the investigation of the behaviour of an asymmetrically suspended bridge and the design of a bridge structure over an inaccessible river bed. The theoretical part deals with the behaviour of suspended structures and their evolution. The second part deals with the analysis of alternatives, where the asymmetric behaviour of the structure and the influence of the arrangement of the hangers and structural elements are addressed. The resulting variant is assessed according to the applicable standards for ultimate and serviceability limit states. The calculation is performed non-linearly on the deformed structure. Finally, the benefits of this type of construction and the inherent findings of the analysis and structural calculation are summarized and evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 11133 [460]