Zobrazit minimální záznam

Multi-user environment for teaching in VR



dc.contributor.advisorSedláček David
dc.contributor.authorMarek Římal
dc.date.accessioned2022-01-18T23:51:20Z
dc.date.available2022-01-18T23:51:20Z
dc.date.issued2022-01-18
dc.identifierKOS-1064879715405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99079
dc.description.abstractTato práce se zabývá možnostmi využití virtuální reality ve školním vyučování. Zkoumaná je zejména možnost víceuživatelského systému, ve kterém žáci společně s lektorem sdílí fyzický prostor a podobným způsobem sdílí i prostor virtuální. Žáci se ve fyzickém prostoru nepohybují, sedí na židlích. Lektor se může pohybovat ve vymezeném fyzickém prostoru. Ve třídě není použito globální sledování, ale každé zařízení se orientuje v prostoru nezávisle na ostatních pomocí svých interních senzorů. Součástí této práce je také analýza, následný návrh a implementace vhodných interakčních technik pro lektora. Vycházeno je zejména z Normanových principů interakčního designu. Výsledkem práce je víceuživatelská aplikace pro virtuální realitu, kterou by bylo možné použít pro vyučování ve škole. Implementovaná aplikace je dále podrobena testování jak z pohledu lektora, tak z pohledu posluchačů. Testována je i správnost vzájemného uspořádání uživatelů ve virtuálním světě na základě jejich uspořádání ve světě fyzickém.cze
dc.description.abstractThis work focus on the possibilities of using virtual reality for teaching in schools. In particular, it explores the possibility of a multi-user system, in which students and a lecturer share the same physical space and also the virtual space in a similar way. Students do not move in the physical space, they sit on chairs. The lecturer can move freely in a defined physical space. There is not any global tracking used and each device orients itself in space independently of the others using only its internal sensors. Part of this work also focused on the analysis, design, and implementation of appropriate interaction techniques for the lecturer. Interaction techniques are based mainly on Normans principles of interaction design. The result of this thesis is a multi-user application for virtual reality suitable for use in school. The implemented application is further subjected to testing both from the lecturer’s point of view and from the student’s point of view. The correctness of the mutual arrangement of users in the virtual world based on their arrangement in the physical world is also tested.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVirtuální realitacze
dc.subjectVRcze
dc.subjectVíceuživatelská virtuální realitacze
dc.subjectVýuka ve virtuální realitěcze
dc.subjectInterakční vzorycze
dc.subjectInterakční technikycze
dc.subjectOculus Questcze
dc.subjectVirtual realityeng
dc.subjectVReng
dc.subjectMulti-user virtual realityeng
dc.subjectTeaching in virtual realityeng
dc.subjectInteraction patternseng
dc.subjectInteraction techniqueseng
dc.subjectOculus Queseng
dc.titleVíce-uživatelské prostředí pro výuku ve virtuální realitěcze
dc.titleMulti-user environment for teaching in VReng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeŽákovská Uršula
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu












Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam