Zobrazit minimální záznam

Alternative Propulsion Power of Aircraft with Focus to Fuel Cells Aplication



dc.contributor.advisorFiala Roman
dc.contributor.authorLukáš Vaculík
dc.date.accessioned2022-01-07T23:51:39Z
dc.date.available2022-01-07T23:51:39Z
dc.date.issued2022-01-07
dc.identifierKOS-985798833105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/98956
dc.description.abstractPalivový článek je alternativní zdroj elektrické energie pro mobilní a stacionární zařízení. Rozvoj elektromobility naráží na limity baterií a právě palivový článek může v systému nahradit baterii a zvýšit výdrž daného zařízení a snížit jeho hmotnost. Velice zajímavě se jeví použití palivového článku v letadlech. Práce se bude zabývat studiem existujících e-letadel, možnosti a efektivity nahrazení části baterií palivovým článkem. Cílem práce je teoretická aplikace technologie palivových článků do již existujícího letadla. Výstupem práce bude navržení teoretických řešení a jejich zhodnocení z pohledu doletu a hmotnosti přepravovaného nákladu ale i bezpečnosti.cze
dc.description.abstractThe fuel cell is an alternative power source for mobile and stationary devices. The development of electromobility reaches battery limits, and it is the hydrogen cell that can replace the battery in the system in order to increase the life of the device and reduce its weight. Very interesting seems to use a fuel cell in aircraft. The work is going to study existing e-aircraft and the possibilities and efficiency of replacing a part of batteries with a fuel cell. The aim of the work is the theoretical application of fuel cell technology to an existing aircraft. The outcome of the work is supposed be the design of theoretical solutions and their evaluation in terms of range and weight of the cargo, but also safety.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectAlternativní pohoncze
dc.subjectpalivový článekcze
dc.subjectelektro letadlocze
dc.subjectelektro letouncze
dc.subjecthybridní systémcze
dc.subjectalternativní palivocze
dc.subjectAlternative propulsioneng
dc.subjectfuel celleng
dc.subjectelectro aircrafteng
dc.subjectelectro airplaneeng
dc.subjecthybrid systémeng
dc.subjectalternative fueleng
dc.titleAlternativní pohon letadel se zaměřením na aplikaci palivových člankůcze
dc.titleAlternative Propulsion Power of Aircraft with Focus to Fuel Cells Aplicationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeDubau Martin
theses.degree.disciplineTechnologie údržby letadelcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam