Alternativní pohon letadel se zaměřením na aplikaci palivových članků
Alternative Propulsion Power of Aircraft with Focus to Fuel Cells Aplication
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Lukáš Vaculík
Supervisor
Fiala Roman
Opponent
Dubau Martin
Field of study
Technologie údržby letadelStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Palivový článek je alternativní zdroj elektrické energie pro mobilní a stacionární zařízení. Rozvoj elektromobility naráží na limity baterií a právě palivový článek může v systému nahradit baterii a zvýšit výdrž daného zařízení a snížit jeho hmotnost. Velice zajímavě se jeví použití palivového článku v letadlech. Práce se bude zabývat studiem existujících e-letadel, možnosti a efektivity nahrazení části baterií palivovým článkem. Cílem práce je teoretická aplikace technologie palivových článků do již existujícího letadla. Výstupem práce bude navržení teoretických řešení a jejich zhodnocení z pohledu doletu a hmotnosti přepravovaného nákladu ale i bezpečnosti. The fuel cell is an alternative power source for mobile and stationary devices. The development of electromobility reaches battery limits, and it is the hydrogen cell that can replace the battery in the system in order to increase the life of the device and reduce its weight. Very interesting seems to use a fuel cell in aircraft. The work is going to study existing e-aircraft and the possibilities and efficiency of replacing a part of batteries with a fuel cell. The aim of the work is the theoretical application of fuel cell technology to an existing aircraft. The outcome of the work is supposed be the design of theoretical solutions and their evaluation in terms of range and weight of the cargo, but also safety.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [715]