Model pro analýzu fyzických rozestupů pro COVID-free letiště
Physical Distancing Analysis Model for COVID-free Airport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tereza Dvořáková
Vedoucí práce
Řehoř Václav
Oponent práce
Kučera Martin
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Fenomén Smart Airport vycházející z konceptu Smart Cities v současné době prochází rychlým rozvojem. Cílem této koncepce je zlepšit čtyři multikriteriální funkce letiště, které spočívají v efektivitě, udržitelnosti, odolnosti a passenger experience (volně přeloženo jako zkušenost a spokojenost cestujícího s pobytem a službami na letišti). Odolnost letiště spočívá v jeho rezistenci například vůči nepříznivým meteorologickým podmínkám, bezpečnostním incidentům nebo aktuálně i hrozbě šíření nakažlivých nemocí. Práce je zaměřena na možnosti využití principů COVID-free v rámci Smart Airport konceptu včetně příkladů použití. Část práce je věnována problematice diferenciace cestujících podle současných protiepidemických požadavků letišť. Těžiště práce spočívá v naprogramování dvou modelů. První model pro analýzu principů physical distancing, neboli fyzických rozestupů mezi osobami, v příletových koridorech se týká letišť obecně. Druhý dvoustupňový model je situován do příletových prostorů Letiště Václava Havla v Praze a řeší komplexně problematiku dynamického toku cestujících příletovými koridory a následně tvorby fronty před namátkovou pobytovou kontrolou dodržování protiepidemických opatření Ministerstva zdravotnictví při dodržování principů physical distancing. The Smart Airport phenomenon, that is based on the Smart City concept, is currently developing rapidly. The aim of this concept is to improve the following airport objective functions: efficiency, sustainability, resilience and passenger experience. Resilience of an airport lies in resistance to meteorological conditions, safety and security issues and spread of infectious diseases. This diploma thesis is focused on possibilities of use of COVID-free principles within the Smart Airport concept including case studies from world’s airports. Great emphasis was put on passenger differentiation based on the current anti-epidemic requirements of airports. Two models have been created and introduced in this thesis. The first model for analysis of physical distancing principles in the arrival area refers to airports in general. The second two-stage model is situated in the arrival part of Terminal 2 at Prague Airport and deals with dynamic passenger flows through arrival corridors and creation of queues in front of the arrival anti-epidemic measures control while adhering to physical distancing principles.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [562]