Virtuální a rozšířená realita ve výuce odborných předmětů
Virtual and Augmented Reality in Teaching of Professional Articles
dc.contributor.advisor | Vaněček David | |
dc.contributor.author | Radek Semelka | |
dc.date.accessioned | 2021-09-12T23:43:06Z | |
dc.date.available | 2021-09-12T23:43:06Z | |
dc.date.issued | 2021-09-12 | |
dc.identifier | KOS-960525286505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/97532 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá tématem virtuální a rozšířené reality ve vzdělávání v odborných předmětech a další využití při vzdělávání dospělých v SOU a firmě ŠKODA AUTO a.s. Je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je zaměřeno na pojmy jako je motivace, motivace při učení a s tím spojené téma gamifikace – učení na hrách a moderních technologií. Dále je práce zaměřena na teoretické informace virtuální, rozšířené, smíšení reality a pro-dloužené/rozšířené reality. U virtuální a rozšířené se v práci věnuji více v detailu jako je historie a jejich možné použití pro vzdělávání. V praktické části je využito vlastního dotazníkového šetření ke zjištění znalos-tí nových technologií u žáků a zaměstnanců firmy. Poslední část je zaměřena na návrh použití rozšířené reality jako praktického tréninku E-mobility využívané pro vzdělávání zaměstnanců firmy a také žáků SOU. V návrhu je popsán stručný obsah a základní prvky projektu. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the topic of virtual and augmented reality in education in vocational subjects and further use in adult education in secondary vocational school and the company ŠKODA AUTO a.s. It is divided into two parts, theo-retical and practical. The theoretical part is focused on concepts such as motivation, motivation in learning and the related topic of gamification - learning in games and modern technologies. Furthermore, the bachelor thesis is focused on theoretical information virtual, augmented, mixed reality and extended reality. For the virtual and the extended, I was focused more on the detail, history and possible usage in edu-cation. In the practical part, the own questionnaire survey is used to determine the knowledge of new technologies with students and employees of the company. The last part of this bachelor's thesis is focused on the design of the use of augmented reality as a practical training of E-mobility used for the education of com-pany employees and also secondary vocational school students. The proposal de-scribes the brief content and basic elements of the project. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Virtuální realita | cze |
dc.subject | rozšířená realita | cze |
dc.subject | smíšená realita | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | aplikace | cze |
dc.subject | prodloužená realita | cze |
dc.subject | gamifikace | cze |
dc.subject | aktivizace | cze |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | Virtual reality | eng |
dc.subject | augmented reality | eng |
dc.subject | mixed reality | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | extended reality | eng |
dc.subject | Gamification | eng |
dc.subject | activation | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Virtuální a rozšířená realita ve výuce odborných předmětů | cze |
dc.title | Virtual and Augmented Reality in Teaching of Professional Articles | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Štyks Zbyněk | |
theses.degree.discipline | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cze |
theses.degree.grantor | institut pedagogických a psychologických studií | cze |
theses.degree.programme | Specializace v pedagogice | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 32151 [1228]